مشاور فروش کیست و چه ویژگی هایی دارد؟
مشاور فروش، یک متخصص ماهر و با تجربه در خصوص مدیریت و رهبری فروش است.
مشاورین فروش با مهارت و تخصص خود، سازمان ها را هدایت و راهنمایی می کنند تا استراتژی فروش، فرآیند فروش،ابزار فروش و سیستم های فروش را به منظور رشد اقتصادی و کسب درآمد بیشتر یاری رسانند.
مشاور فروش کسی است که در زمان مناسب می تواند، راه حل مناسبی را به وی ارائه دهد و تا توضیحات مفید ، موثر و کوتاهی از قیمت و جنس را به مشتری عرضه کند و فروش را به نتیجه مطلوبی برساند .
چنانچه فروشنده در هر کدام از این مراحل ضعیف عمل کند، به راحتی مشتری را از دست خواهد داد و در نتیجه ضرر بسیار زیادی به کل مجموعه و کسب و کار وارد می کند.
با توجه به همین چند نکته ، به راحتی می توان اهمیت فروش و کارشناس فروش را درک کرد.
برای داشتن یک کسب و کار موفق هیچ چیز به اندازه داشتن یک نیروی متخصص نمی تواند موثر باشد.
یک مشاور حرفه ای و مجرب ، برای دستیابی به اهداف خود باید خصوصیات بسیاری داشته باشد؛از جمله:
- مدیر
- مربی
- تحلیلگر
- استراتژیست
- مبتکر
- خالق تاکتیک
- رهبر
ویژگی های مشاورین فروش
فروش ،بخش مهمی از راه اندازی کسب و کار است که بودجه را تامین می کند.
شرکت ها و سازمان ها، برای کمک به بهبود فروش و افزایش درآمد های خود،مشاورین فروش را استخدام می کنند تا راهکار های خود را ارائه دهند و نتایج فوق العاده ای به دست آورند.
یک مشاور فروش ، باید با انگیزه،شهودی ومتقاعد کننده باشد؛همچنین وی باید علاقه مند به آموزش و یادگیری تمامی جنبه های منحصر به فرد و تاثیر گذار، برای فروش بهتر باشد.
یک مشاور ارشد فروش باید با مهارت های خاص خود روی کسب و کار،تاثیر گذار باشد. یک مشاور فروش باید:نگرشی مثبت،متقاعد کننده،تمایل بسیار به پیگیری و رهبری فروش را داشته باشد.
برخی از این ویژگی ها به طور طبیعی به وجود می آیند، وبرخی دیگر از آن ها با تمرین توسعه پیدا می کنند؛توانایی فروش و نیروی فروش کسب و کار،هر دو می تواند شرکت را تثبیت کند و آن را به سطح بالا تری هدایت نماید.
مشاور فروش وظیفه دارد محصولات را به مشتریان بالقوه معرفی کند و در امر تسهیل فروش و افزایش میزان فروش فعالیت داشته باشد؛ این کار از طریق بازاریابی و فروش حضوری یا تلفنی انجام می گردد.برخی وظایف دیگر مشاور فروش به شرح زیر است:
- شناسایی مشتریان بالقوه
- مشخص کردن اهداف فروش
- پاسخگویی و مشاوره به مشتریان
- برنامه ریزی
- پیگیری
- عقد قرارداد
- ارائه گزارش
مشاورین تبلیغات، همراه با چشم انداز های نو و تازه ای که ارائه می دهد، سازمان را قادر می سازد تا در نقاط قوت خود تمرکز و بر نقاط ضعف خود غلبه کند. مشاور فروش باید از فرصت های خود استفاده کند و موانعی که در مسیر رسیدن به اهداف مهم سازمان قرار دارد را ، بردارد.
[ بازدید : 49 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما : ]