مشاور فروش کیست و چه ویژگی هایی دارد؟

پنجشنبه 20 خرداد 1400
17:35
mira

مشاور فروش، یک متخصص ماهر و با تجربه در خصوص مدیریت و رهبری فروش است.

مشاورین فروش با مهارت و تخصص خود، سازمان ها را هدایت و راهنمایی می کنند تا استراتژی فروش، فرآیند فروش،ابزار فروش و سیستم های فروش را به منظور رشد اقتصادی و کسب درآمد بیشتر یاری رسانند.

مشاور فروش کسی است که در زمان مناسب می تواند، راه حل مناسبی را به وی ارائه دهد و تا توضیحات مفید ، موثر و کوتاهی از قیمت و جنس را به مشتری عرضه کند و فروش را به نتیجه مطلوبی برساند .

چنانچه فروشنده در هر کدام از این مراحل ضعیف عمل کند، به راحتی مشتری را از دست خواهد داد و در نتیجه ضرر بسیار زیادی به کل مجموعه و کسب و کار وارد می کند.

با توجه به همین چند نکته ، به راحتی می توان اهمیت فروش و کارشناس فروش را درک کرد.

برای داشتن یک کسب و کار موفق هیچ چیز به اندازه داشتن یک نیروی متخصص نمی تواند موثر باشد.

یک مشاور حرفه ای و مجرب ، برای دستیابی به اهداف خود باید خصوصیات بسیاری داشته باشد؛از جمله:

  • مدیر
  • مربی
  • تحلیلگر
  • استراتژیست
  • مبتکر
  • خالق تاکتیک
  • رهبر

ویژگی های مشاورین فروش

فروش ،بخش مهمی از راه اندازی کسب و کار است که بودجه را تامین می کند.

شرکت ها و سازمان ها، برای کمک به بهبود فروش و افزایش درآمد های خود،مشاورین فروش را استخدام می کنند تا راهکار های خود را ارائه دهند و نتایج فوق العاده ای به دست آورند.

یک مشاور فروش ، باید با انگیزه،شهودی ومتقاعد کننده باشد؛همچنین وی باید علاقه مند به آموزش و یادگیری تمامی جنبه های منحصر به فرد و تاثیر گذار، برای فروش بهتر باشد.

یک مشاور ارشد فروش باید با مهارت های خاص خود روی کسب و کار،تاثیر گذار باشد. یک مشاور فروش باید:نگرشی مثبت،متقاعد کننده،تمایل بسیار به پیگیری و رهبری فروش را داشته باشد.

برخی از این ویژگی ها به طور طبیعی به وجود می آیند، وبرخی دیگر از آن ها با تمرین توسعه پیدا می کنند؛توانایی فروش و نیروی فروش کسب و کار،هر دو می تواند شرکت را تثبیت کند و آن را به سطح بالا تری هدایت نماید.

مشاور فروش وظیفه دارد محصولات را به مشتریان بالقوه معرفی کند و در امر تسهیل فروش و افزایش میزان فروش فعالیت داشته باشد؛ این کار از طریق بازاریابی و فروش حضوری یا تلفنی انجام می گردد.برخی وظایف دیگر مشاور فروش به شرح زیر است:

  • شناسایی مشتریان بالقوه
  • مشخص کردن اهداف فروش
  • پاسخگویی و مشاوره به مشتریان
  • برنامه ریزی
  • پیگیری
  • عقد قرارداد
  • ارائه گزارش

مشاورین تبلیغات، همراه با چشم انداز های نو و تازه ای که ارائه می دهد، سازمان را قادر می سازد تا در نقاط قوت خود تمرکز و بر نقاط ضعف خود غلبه کند. مشاور فروش باید از فرصت های خود استفاده کند و موانعی که در مسیر رسیدن به اهداف مهم سازمان قرار دارد را ، بردارد.

writer:ov team


[ بازدید : 49 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به کسب و کار است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]